Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija
Na temelju članka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, broj 25/13, 85/15), uređuje se pravo fizičkih i pravnih osoba na pristup informacijama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacija te obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženim informacijama. Također, tijela javne vlasti dužna su objavljivati informacije neovisno o postavljenome zahtjevu kada takva obveza proizlazi iz zakona ili drugih propisa.
Ovo pravo uređeno je i ostvaruje se u skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, broj 25/13, 85/15). Zakonom su propisana načela prava na pristup informacijama i njihovu ponovnu uporabu, ograničenja toga prava kao i postupak za ostvarivanje i zaštitu prava na pristup informacijama te njihovu ponovnu uporabu.
Uvjeti za ponovnu uporabu informacija
Tijela javne vlasti korisnicima omogućuju pristup podatcima za ponovnu uporabu bez ograničenja i u otvorenome formatu i za slobodnu uporabu. U opravdanim slučajevima mogu se odrediti posebni uvjeti za ponovnu uporabu, no ti uvjeti ne smiju neopravdano ograničavati dostupnost podataka niti služiti kao sredstvo za narušavanje tržišnoga natjecanja. Također, uvjeti moraju biti ravnopravni za sve korisnike, bez obzira na vrstu informacija ili namjenu – komercijalnu ili nekomercijalnu.
U situacijama kada tijelo javne vlasti koristi vlastite informacije kao temelj za komercijalne aktivnosti izvan djelokruga svojih javnih zadaća, na njega se primjenjuju isti uvjeti kao i na ostale korisnike. Vrste i sadržaj dozvola kojima se uređuje ponovna uporaba informacija, u skladu sa standardnim otvorenim dozvolama, uređuje pravilnikom ministar nadležan za poslove uprave.
Tijela javne vlasti obvezna su na svojim mrežnim stranicama objaviti uvjete za ponovnu uporabu informacija ili pružiti poveznice na odgovarajuće dozvole, u skladu sa standardnim otvorenim dozvolama. Time se pridonosi većoj transparentnosti i osigurava lakša dostupnost informacija široj javnosti.
Službenik za informiranje
Općina Kloštar Ivanić obavješćuje javnost putem službene mrežne stranice, gdje su dostupni dokumenti i informacije u elektroničkome obliku. Ti podatci mogu se pregledavati bez potrebe za podnošenjem posebnoga zahtjeva.
ASSET popis Općine Kloštar Ivanić
Za pristup ostalim informacijama i dokumentima potrebno je podnijeti usmeni ili pisani zahtjev službeniku za informiranje. Zahtjev se može podnijeti telefonski, elektroničkom poštom, poštom ili osobnim dolaskom.
U slučaju podnošenja zahtjeva u pisanome obliku, koriste se sljedeći obrasci:
- Zahtjev za pristup informacijama
- Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije
- Zahtjev za ponovnu uporabu informacija
Troškovi dostave informacija naplaćuju se prema važećem cjeniku redovitih poštanskih usluga.
Službenik za informiranje
Lidija Zubatović
Školska 22
10 312 Kloštar Ivanić
+385 1 2892 341
Telefaks +385 1 2892 450
E-pošta: lidija.zubatovic@klostar-ivanic.hr; osoba.za.informiranje@klostar-ivanic.hr
Redovito vrijeme za rad sa strankama:
- ponedjeljak: od 7.30 do 16 sati
- utorak, srijeda i četvrtak: od 7.30 do 15.30
- petak: od 7.30 do 15 sati
Naknada za pristup informacijama
Općina Kloštar Ivanić ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacija korisnicima prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija kao i na naknadu troškova dostave zatraženih informacija. Naknada se obračunava u skladu s Kriterijem za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacija (u daljnjem tekstu: Kriterij),na temelju članka 19. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, broj 25/13, 85/15).
Visina naknade stvarnih materijalnih troškova određuje se u sljedećem iznosu:
- preslik jedne stranice veličine A4 – 0,03 eura
- preslik jedne stranice veličine A3 – 0,07 eura
- preslik jedne stranice u boji veličine A4 – 0,13 eura
- preslik jedne stranice u boji veličine A3 – 0,21 eura
- elektronički zapis na jednome CD-u – 0,53 eura
- elektronički zapis na jednome DVD-u – 0,80 eura
- elektronički zapis na memorijskoj kartici ovisno o količini memorije:
64 GB – 27,87 eura
32 GB – 19,91 eura
16 GB – 15,93 eura
8 GB – 6,64 eura
4 GB – 3,98 eura
- pretvaranje jedne stranice dokumenta iz fizičkoga u elektronički oblik – 0,11 eura
- pretvaranje zapisa s videovrpce, audiokasete ili diskete u elektronički zapis – 0,13 eura.
Troškovi dostave informacija obračunavaju se prema važećem cjeniku redovitih poštanskih usluga.
Za usluge koje nisu posebno navedene u Kriteriju, tijelo javne vlasti određuje naknadu, uzimajući u obzir prosječnu tržišnu cijenu za tu uslugu, troškove amortizacije koje proizlaze iz rada tijela i troškove dostave, obračunate prema važećem cjeniku poštanskih usluga. Korisnik prava na pristup informacijama dužan je unaprijed u cijelosti uplatiti procijenjeni iznos stvarnih materijalnih troškova. U slučaju da uplata ne bude obavljena u zadanome roku, smatrat će se da je korisnik odustao od zahtjeva. Završetkom obrade zahtjeva Općina Kloštar Ivanić izdat će korisniku račun koji odgovara naknadi utvrđenoj prema Kriteriju.
Naknada za ponovnu uporabu informacija
Općina Kloštar Ivanić ne naplaćuje naknadu za ponovnu uporabu informacija koje su objavljene na službenim mrežnim stranicama.
Međutim, u skladu s Kriterijem za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacija, donesenomu na temelju članka 19. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, broj 25/13, 85/15), Općina Kloštar Ivanić može korisniku naplatiti stvarne materijalne troškove ponovne uporabe informacija u slučajevima kada troškovi nastanu zbog reprodukcije, stavljanja na raspolaganje ili dostave informacija kao i kada je ispunjen jedan od sljedećih uvjeta:
- Tijelo javne vlasti pretežito se financira iz vlastitih prihoda ili korisnik zahtijeva informacije koje tijelo javne vlasti koristi za osiguravanje prihoda potrebnih za podmirenje troškova njihova prikupljanja, izradbe, reprodukcije i objave.
- Tijelo javne vlasti određuje naknadu za ponovnu uporabu informacija prema objektivnim, jasnim i preglednim kriterijima za izračun troškova koji su propisani uredbom Vlade Republike Hrvatske. Troškovi se izračunavaju u skladu s računovodstvenim pravilima primjenjivima na to tijelo javne vlasti.
- Ukupan godišnji prihod tijela javne vlasti ostvaren na temelju naknade troškova ne prelazi troškove prikupljanja, izradbe, reprodukcije i pružanja informacije, uključujući razuman povrat ulaganja.
Dokumenti kojima se uređuje pravo na pristup informacijama
Opći propisi
- Ustav Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 56/90, 135/97, 08/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10, 05/14)
- Zakon o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, broj 25/13, 85/15)
- Zakon o arhivskom gradivu i arhivima (Narodne novine, broj 105/97, 64/00, 65/09, 144/12)
- Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima (Narodne novine, broj 167/03, 79/07, 80/11, 125/11, 141/13, 127/14)
- Zakon o medijima (Narodne novine, broj 59/04, 84/11, 81/13)
- Zakon o općem upravnom postupku (Narodne novine, broj 47/09)
- Zakon o sustavu državne uprave u odnosima uprave i građana (Narodne novine, broj 150/11, 12/13, 93/16, 104/16)
- Zakon o tajnosti podataka (Narodne novine, broj 79/07, 86/12)
- Zakon o upravnim sporovima (Narodne novine, broj 20/10, 143/12, 152/14, 94/16, 29/17)
- Zakon o zaštiti osobnih podataka (Narodne novine, broj 103/03, 118/06, 41/08, 130/11, 106/12)
- Zakon o zaštiti tajnosti podataka (Narodne novine, broj 108/96)
- Opći porezni zakon (Narodne novine, broj 115/16),
- Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije isključivih prava na ponovnu uporabu informacija (Narodne novine, broj 20/16)
- Pravilnik o Središnjem katalogu službenih dokumenata Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 124/15)
- Pravilnik o ustroju, sadržaju i načinu vođenja službenog Upisnika o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija (Narodne novine, broj 83/14)
- Kriterij za određivanje visine naknadne stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (Narodne novine, broj 12/14, 15/14).
Propisi EU-a
- Direktiva 2003/98/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 17. studenoga 2003. o ponovnoj uporabi informacija javnog sektora
- Directive 2003/98/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 on the re-use of public sector information
- Direktiva o izmjeni Direktive 2003/98/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 17. studenoga 2003. o ponovnoj uporabi informacija javnog sektora, 2013/37/EU
- Directive 2013/37/EU of the European Parliament and of the Council of 26 June 2013 amending Directive 2003/98/EC on the re-use of public sector information Text with EEA relevance
- Konsolidirana Direktiva 2003/98/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 17. studenoga 2003. o ponovnoj uporabi informacija javnoga sektora
- Consolidated Directive 2003/98/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 on the re-use of public sector information
- Smjernice o preporučenim standardnim dozvolama, skupovima podataka i naplati ponovne uporabe dokumenata 2014/C 240/01
- Guidelines on recommended standard licences, datasets and charging for the reuse of documents 2014/C 240/01
Propisi Vijeća Europe
- Europska konvencija o ljudskim pravima i temeljnim slobodama (MU 18/97, 06/99, 14/02, 13/03, 09/05, 01/06, 02/10)
Interni akti
- Akcijski plan za povećanje transparentnosti i otvorenosti u tijelu javne vlasti za 2017. godinu
- Akcijski plan za povećanje transparentnosti i otvorenosti u tijelu javne vlasti za 2016. godinu
- Odluka o imenovanju službenika za informiranje
- Odluka o visini naknade (cjenik) stvarnih materijalnih troškova
- Službeni Upisnik o zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija
- Zahtjev za pristup informacijama
- Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije
- Zahtjev za ponovnu uporabu informacija
Izvješća
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2023. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2022. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2021. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2020. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2019. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2018. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2017. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2016. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2015. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2014. godinu
- Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2013. godinu
Najčešća pitanja građana
Najčešća pitanja građana odnose se na djelokrug i aktivnosti tijela javne vlasti Općine Kloštar Ivanić, osobito na teme od općega značaja, kao što su:
- razvoj infrastrukture
- uređenje naselja i stanovanja
- komunalno gospodarstvo
- skrb o djeci
- socijalna skrb
- zaštita i unaprjeđenje prirodnoga okoliša
- održavanje javnih cesta i ostala srodna pitanja.